معرفی فریم ورک Zend

جزییات بازدید : 6847

تاریخ انتشار : 26 / شهریور / 1398

معرفی فریم ورک Zend

معرفی فریم ورک Zend

امتیاز :      ( 4.2 / 5 - 104 نفر )

زبان قدرتمند PHP دارای فریم ورک های بسیار زیادی است و ما قصد داریم در این مقاله درباره ی یکی دیگر از فریم ورک های php به نام  Zend Framework صحبت کنیم.

فریم ورک زند یک فریم ورک متن باز که توسط شرکت زند طراحی گردیده است. این فریم ورک از معماری MVC پشتیبانی می‌کند و بسیار قابل توسعه می‌باشد. همچنین Zend کاملا از اصول شی گرایی (SOLID) در ساختار خود پیروی می کند و قدرت اصلی آن نیز به دلیل استفاده از این قاعده می‌باشد زیرا به برنامه نویسان و توسعه دهندگان برنامه ها این اجازه را میدهد تا در صورت نیاز از هر جزئی که در برنامه نویسی احتیاج دارند استفاده نمایند.

در این برنامه از PHPUnit برای تست کدها و از Travis CI برای سرویس های Continuous Integration استفاده می شود. از دیگر اجزاء به کار رفته در این فریم ورک میتوان به ZendAuthentication و ZendPermissionsAcl اشاره کرد که برای احراز هویت و شناسایی کاربران در فرم های ورود استفاده می شود.

سایت ها و پرتال هایی که تحت فریم ورک Zend Framework نوشته می شوند ، تماما از سمت PHP Stack پشتیبانی می شوند. تکنولوژی Zend ، پشته PHP  و Zend سرور را ارائه میدهد.

Zend سرور ها شامل Zend Framework و تمام نسخه های PHP می باشد. در این میان Zend Studio بعنوان یک IDE که تمام مزایا PHP را دارا می باشد همراه ZendFramework یک بسته کامل برنامه نویسی را تشکیل میدهند.

این برنامه شامل MVC View ، تولید کننده کد MVC برروی Zend Tool ، فرمت کننده کد و راهنمای برنامه نویسی و … می باشد.باید به این نکته نیز توجه داشت که برنامه Zend Studio یک برنامه آزاد و مجانی نیست در عوض Zend Framework و Zend server را به راحتی می توان تهیه نمود.

ازمزایای Zend Server می توان به قابلیت debugging با تمام برنامه ها از جمله XDebug اشاره نمود. ممکن است برنامه نویسان با سایر دیباگر ها از جمله Eclipse PDT بخواهند عمل دیباگ را انجام دهند که نسخه Free برنامه را می توانند از سایت Zend تهیه نمایند.

 

آموزش فریم ورک Zend آسان است و منابع آموزشی فراوانی در سطح وب دارد. در این فریم ورک تمامی قواعد زبان برنامه نویسی PHP رعایت شده است که مزایای بسیار زیادی را برای توسعه دهندگان فراهم می کند. توجه کنید که برای استفاده از این فریم ورک به نسخه ی php۵ به بالا نیاز داریدکه البته به برنامه نویسان و توسعه دهندگان وب پیشنهاد می شود از نسخه PHP ۵.۲.۳ استفاده نمایند زیرا نسخه ی ۲ فریم ورک zend framework با نسخه ی PHP ۵.۲.۳ ایجاد شده و پشتیبانی کاملی از کلاس ها و توابع این نسخه از php را ارائه می دهد.

 

مزایا فریم ورک زند

مزایایی که این فریم ورک دارد را می توان در موارد زیر خلاصه نمود:

  • Zend Framework مجموعه ای از کلاس هاست، که به هم گره خورده اند و شاید در یکی پروژه استفاده نشوند ولی به عنوان لوازم یدکی می توانند در کارهای بعدی مورد استفاده قرار گیرند.کلا هر چیزی که برای پروژه پیش رو نیاز دارید در زند فریم ورک موجود است.
  • وجود کامپوننت هایی برای کار با سرویس های ثانویه (third-party) 
  • کاملا بر پایه روش شی گرایی (Object-oriented) می باشد.
  • MVC توسعه پذیر همراه با قالب های پیش فرض PHP
  •  مستندسازی خوب و قوی
  • استفاده از معماری USE-AT-WILL با کمترین خطا و تداخل
  • پشتیبانی از بانک های اطلاعاتی متفاوت
  • پشتیبانی از پروتکل های ایمیل Mbox – Maildir – POP3 – IMAP4
  • پشتیبانی از catching منابع سیستمی مانند Memory  و فایلهای سیستم
  • ساخته شده با بهترین شیوه های امنیتی.شما میتوانید کلمه عبور را با استفاده از bcrypt ذخیره کنید،این فریم ورک با AES-۲۵۶ رمزنگاری شده است.
  • ارتباط با دیتابیس در این فریم ورک راحت ، سریع و امن میباشد.

 

 

مقالات مرتبط

 معرفی ابزار  | SeoProfilerبررسی رایگان سئو سایت

فناوری AJAX در طراحی وب سایت

معرفی فریم ورک لاراول (Laravel)

آشنایی با کتابخانه JQuery

معرفی ابزار Gtmetrix 

ثبت نظر برای این مقاله
امتیاز دهید :
سوال امنیتی : مجموع عدد به علاوه عدد برابر است با : (به عدد وارد نمایید .)