سئو چیست؟ آشنایی کامل با تکنیک های سئوی داخلی (قسمت دوم)

جزییات بازدید : 8231

تاریخ انتشار : 25 / فروردین / 1398

سئو چیست؟ آشنایی کامل با تکنیک های سئوی داخلی (قسمت دوم)

سئو چیست؟ آشنایی کامل با تکنیک های سئوی داخلی (قسمت دوم)

امتیاز :      ( 4.3 / 5 - 55 نفر )

در مقاله قبلی تریداتس، ۵ تکنیک سئوی داخلی سایت را بررسی کردیم و در این مقاله به ادامه بحث قبلی خواهیم پرداخت و با ۵ تکنیک دیگر آشنا خواهیم شد .مطالعه دقیق و اجرای صحیح این نکات میتواند راهنمای مناسبی در جهت سئوی داخلی سایت شما باشد

 

 

تکنیک های سئو داخلی(On page seo)

مواردی که در این مقاله بررسی خواهیم کرد شامل:

  • ریسپانسیو بودن  (Responsivity)

  • بهینه سازی محتوا  (Content optimization)

  • افزایش سرعت سایت(Increase site speed)

  • ایجاد نقشه سایت(Sitemap)

  • فایل  Robots.txt

 

 ریسپانسیو بودن  (Responsivity) 

این تکنولوژی که به RWD یا همان Responsive Web Design معروف است، سال 2012 بوجود آمد و بسیاری از وب مستران را تحت تاثیر قابلیت های خود قرار داد. سایت ریسپانسیو در حقیقت به نوعی طراحی سایت مربوط می شود. در کد نویسی این گونه سایت، قوانین و استانداردهایی رعایت می شود و به موجب آن وبسایت دارای نمایشی یکسان و مناسب در تمام مرورگرها و دستگاه های احتمالی کاربران (تبلت و موبایل و...) می شود. به طوریکه چنانچه سایز دستگاه کوچک یا بزرگ گردد اسکرول افقی نداشته باشیم  و اندازه و سایز عناصر داخل صفحه مانند تصاویر و متون با بهترین کیفیت قابل رویت باشد.

 

نمایش ریسپانسیو تریداتس در دستگاه های مختلف

 

از آنجاییکه امروزه کاربران گوشی های هوشمند، به مراتب بیشتر از لپ تاپ و کامپیوتر شخصی میباشد، اهمیت طراحی ریسپانسیو برای یک سایت مشهود است.

برای فهمیدن این که یک سایت، ریسپانسیو هست یا نه ؟ می توانید صفحه مرورگرتان را کوچک کنید ، طول و عرض آن را کم و زیاد کنید یا از یک تبلت یا موبایل برای بازدید آن سایت استفاده کنید و تغییرات نحوه ی نمایش سایت را در هرکدام مشاهده کنید. البته ابزارهای رایگان فراوانی وجود دارد که از طریق آن ها میتوانید ریسپانسیو بودن یک سایت را به صورت تخصصی و دقیق مورد بررسی قرار دهید. در مقاله ابزارهای تست ریسپانسو سایت با ۸ ابزار رایگان و کاربردی آشنا می شوید و از طریق آن می توانید ریسپانسیو بودن سایت خود را به راحتی و دقت بالا چک کنید.

 

مزایای طراحی ریسپانسیو:

 

  • الگوریتم های گوگل:

میزان جستجو از طریق موبایل در حال حاضر دو برابر میزان جستجو از طریقdesktop میباشد، زیرا کاربران موبایل روز به روز در حال افزایش هستند. بنابراین گوگل از سال 2015 تصمیم گرفت که بهینه سازی موبایل را به عنوان یک شاخص برای رتبه بندی وب سایت ها در نظر بگیرد. سلسله مراتب ساده و بدون نقص که تنها در سایت های ریسپانسیو یافت میشود چیزی است که ربات های گوگل و دیگر موتورهای جستجو به آن اهمیت و اولویت میدهند.

 

  • محتوای Duplicate:

برخی از صاحبان وب سایت ها اقدام به طراحی وب سایت جداگانه ای برای مخاطبان موبایلی شان می کنند ، به طوری که همه ی مطالب وب سایت اصلی شان را در آن کپی می کنند.این اقدام باعث می شود گوگل محتوای هردو وبسایت را Duplicate یا تکراری به حساب آورد. الگوریتم پاندا در گوگل برای محتوای تکراری جریمه در نظر میگیرد بنابراین طراحی ریسپانسیو به رفع این مشکل کمک میکند.

 

  • سئو به صرفه:

می توانید به جای داشتن دو وب سایت و صرف وقت و هزینه ی بسیار برای سئو کردن آن، اقدام به ریسپانسیو کردن طراحی وب سایت خود کنید و فقط یک وب سایت را سئو کنید.

 

  • تجربه کاربر:

باور داشته باشید یا نه،سئو بیشتر مربوط به تجربه کاربر از سایت شما میباشد و طراحی سایت ریسپانسیو یکی از جنبه هایی است که تأثیر مستقیم بر روی تجربه کاربر از سایت دارد و نمی توان از آن چشم پوشی کرد.

 

  • افزایش قدرت سئو سایت :

زمانی که یک سایت غیر ریسپانسیو در موبایل باز میشود سایت به طور کامل در صفحه نمایش داده نمی شود. کاربران باید برای رسیدن به لینک های مورد نظر خود در همه جهات سایت را اسکرول کنند. این مسئله باعث خسته شدن کاربر و ترک کردن سایت میشود و در نتیجه نرخ پرش افزایش می یابد. نرخ پرش بالا نشانه ناراضی بودن کاربران از یک وب سایت میباشد و در نهایت باعث کاهش رتبه سایت  در نتایج جستجو میشود.
در مقابل، یک سایت ریسپانسیو کاربر را به خود جلب میکند و کاربر زمان بیشتری در اینگونه سایت ها می ماند زیرا تمام عناصر طراحی مقیاس پذیر هستند و سایت راهبری مناسبی دارد. این ویژگی باعث افزایش اعتبار سایت و در نتیجه رتبه بهتر آن در موتورهای جستجو میشود.

 

  بهینه سازی محتوا  (Content optimization) 

در یک صفحه وب معمولا بخش هایی از آن ثابت هستند مانند ساید بار ها فوتر و هدر ، این دلیل بر تکراری بودن آن ها نیست. اما بخش هایی که نسبت به سایر صفحات متفاوت هستند را محتوا می نامیم. انتقال محتوای یک سایت به سایت دیگر را کپی می گویند و نباید انتظار گرفتن رنک از گوگل داشت. الگوریتم پاندا در سال ۲۰۱۱ برای همین ایجاد شد که مدیران سایت ها با کپی کردن مقالات دیگران دیگر رتبه خوبی به دست نیاورند و حتی شامل جریمه هم بشوند.

 

بهینه سازی محتوا

 

تولید محتوای یکتا و بهینه که بتوان فاکتور های سئو را روی آن پیاد سازی کرد،  از قدیم یکی از قوی ترین سیگنال های رتبه بندی سایت ها بوده است. با نوشتن مطالب با کیفیت و پرمحتوا میتوانید کاربران را مدت زمان بیشتری در سایت نگه داشته و اصطلاحا زمان ماندگاری (Dwell Time) را افزایش دهید. میزان حضور کاربران در سایت شما دلیلی بر با کیفیت بودن محتوا از دید گوگل است. هرچه Dwell Time کمتر باشد، نشان‌دهندۀ عدم استقبال کاربر از وب‌سایت موردنظر است و طبیعتاً گوگل ترجیح می‌دهد وب‌سایت‌هایی را در رتبه‌های اول نمایش دهد که برای کاربران مفیدتر هستند.

اما این امر نیازمند رعایت نکته هایی است که باید در طراحی سایت آنها را مدنظر داشته باشید. ما در اینجا به بررسی این نکات میپردازیم.

 

  1. انتخاب کلمات کلیدی مناسب

جستجوی کلمات کلیدی همیشه بایست اولین قدم در نوشتن باشد.برای هر پست وبلاگ روی یک یا دو کلمه کلیدی تمرکز کنید تا بتوانید هدف اصلی از نوشتن محتوا را حفظ کنید. مطمئنا هر مطلبی این پتانسیل را دارد که بیش از دو کلمه کلیدی را پوشش دهد، اما انجام چنین کاری به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. استفاده بیش از اندازه از کلمات کلیدی حتی ممکن است به ضرر سئوی سایت باشد زیرا موتور جستجو ممکن است فکر کند متن شما اسپم بوده و تنها از طریق کلمات کلیدی قصد دارید رتبه خود را افزایش دهید. استفاده نابجای کلمات کلیدی از نظر خواننده متن نیز ناخوشانید است. در ابتدای کار از کلمات کلیدی اصلی استفاده نکنید بلکه از کلمات ترکیبی و طولانی استفاده کنید زیرا بازدیدکنندگان وب‌سایت معمولا از کلمات کلیدی طولانی استفاده می‌کنند.

  1. به کارگیری کلمات کلیدی انتخابی در بخش های خاص

پس از اینکه کلمات کلیدی مناسب خود را انتخاب کردید باید آنها را در جاهای مناسب که در ادامه بیان میکنیم استفاده کنید.

  • عنوان صفحه:

عنوان مطلب شما اصلی ترین عامل در بهینه سازی سایت شما است، زیرا اولین پارامتری است که کاربر به وسیله آن میزان مرتبط بودن محتوا را با کلمه کلیدی که جستجو کرده است، می‌سنجد، پس در گزینش عنوان آغازین مطالب خود و همچنین در نوشتن واژه های کلیدی در آن دقت کنید.  اگر مطلبتان عنوان طولانی دارد بهتر است کلمات کلیدی را در ابتدای آن به کار ببرید زیرا گوگل فقط 65 کاراکتر ابتدایی را در نتیجه جستجو نشان می‌دهد. شما می توانید با استفاده از ابزار Moz title tag نمایش عنوان صفحه در نتایج جستجو را مشاهده کنید.

  • متا دیسکریپشن صفحه

هرچند که گوگل چندین سال قبل، فاکتور متا دیسکریپشن را از رتبه بندی صفحات سایت حذف کرده است، اما یک متادیسکریپشن بهینه منجر به کلیک بیشتر کاربران میگردد و در نتیجه نرخ کلیک (CTR) را افزایش می دهد.

متادیسکریپشن هر محتوا به موتورهای جستجو و خوانندگان توضیح مختصری در مورد متن محتوا می‌دهد. متادیسکریپشن نماینده کل محتوای شما است، بنابراین در این بخش از محتوا نیز از کلمات کلیدی که انتخاب کرده‌اید استفاده کنید و با لحنی بنویسید که کاربران را ترغیب به کلیک بر روی آن کند.

  • url  صفحه:

موتورهای جستجو برای آنکه متوجه شوند یک متن در مورد چه موضوعی نوشته شده است پیش از هر چیزی محتوای یوآرال آن را جستجو می‌کنند. از آنجایی که آدرس یو‌آرال برای هر محتوایی منحصربه‌فرد است، این یعنی با استفاده از کلمات کلیدی در یوآرال برای هر مقاله فرصت بهینه‌سازی وجود دارد. یو آر ال بهینه دارای طول کمتری بوده و کلمات کلیدی به شکل بهینه در آن مورد استفاده قرار می گیرند.

  • پاراگراف اول صفحه

بهتر است که از کلمه کلیدی اصلی خود به صورت طبیعی در متن محتوا استفاده کنید. پیشنهاد می شود که این کلمه کلیدی را در پارگراف اول محتوا و نهایتا تا قبل از شروع کلمه 100 ام آن به کار ببرید.

  • متا تگ عکس ها

اگر مقاله ای مانند کتابی بدون عکس و خسته کننده باشد، شما کاربر خود را از دست خواهید داد پس در مطالب خود از عکس و فیلم استفاده کنید و برای عکس های خود title وalt  تعیین کنید و در آنها از کلمات کلیدی استفاده نمایید تا موتور جست و جو به راحتی محتوای و رابطه آن با پست نوشته شده را تشخیص دهد . دقت کنید که استفاده بیش از اندازه عکس ها و ویدئوها و نمودارها باعث سنگین شده صفحه سایت شما می شود و منجر به بارگذاری کند صفحه شما خواهد شد و سرعت بارگذاری تحت الشعاع آنها قرار خواهد گرفت.

  1. چگالی کلمات کلیدی

همانطور که بیان کردیم، به کار بردن کلمات کلیدی زیاد نه تنها تاثیر ندارد، بلکه سایت مورد جریمه گوگل قرار خواهد گرفت. حتما چگالی کلمات کلیدی در بهینه سازی محتوای سایت را در نظر بگیرید. بهترین درصد چگالی بین 1 تا 3 درصد می باشد.

  • نحوه محاسبه چگالی کلمات کلیدی:

((Nkr / Tkn ) * 100)

 : Nkr تعداد دفعات تکرار یک کلمه کلیدی

 : Tkn تعداد کل کلمات در صفحه مورد نظر

 

  • نحوه محاسبه چگالی عبارات کلیدی:

(( Nkr * Nwp / Tkn ) * 100)

Nkr: تعداد دفعات تکرار یک کلمه کلیدی

Nwp: تعداد کلمات در عبارت

Tkn : تعداد کل کلمات در صفحه مورد نظر

 

  1. اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

همانطور که می دانید، هر بک لینک که از یک شبکه اجتماعی مانند توییتر دریافت کنید ارزش آن به مراتب خیلی بیشتر از یک سایت معمولی است. شما باید مطالب خود را به حالتی بنویسید که قابل اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی باشند و دکمه های مرتبط با آن را در زیر هر پست قرار دهید.

  1. استفاده از لینک های داخلی

از لینک های داخلی در محتوای خود استفاده کنید. لینک‌های داخلی نه تنها حضور کاربر را در ‌سایت افزایش می‌دهند، بلکه سایر صفحه‌های سایت را به موتورهای جستجو معرفی می‌کنند. درواقع لینک‌های داخلی برای سئوی ‌سایت مفید هستند و همچنین باعث می‌شوند کاربر تمام اطلاعات مورد نظر خود را به‌دست آورد.

  1. تولید محتوای طولانی

مطابق با آنالیز های صورت گرفته در بهینه سازی سایت، تعداد واژه های محتوای شما در رتبه بندی تاثیرگذار است و هر چه محتوا طولانی تر باشد رتبه بندی بالایی را در پی خواهد داشت.محتوای شما باید دارای حداقل ۵۰۰ کلمه باشد اما معمولا مقالات معتبر بالای ۱۵۰۰ کلمه هستند ، البته جان مولر کارشناس تحلیل گوگل تعداد کلمات را  معیار نمیداند و مهم رسیدن کاربران به پاسخ خود را مهم میداند، پس همیشه سعی کنید بیشتر از آنکه به فکر تعداد کلمات محتوای خود باشید به غنی بودن آن توجه کنید. به همان صورتی که گوگل می گوید:

مقاله خود را به خاطر سئو برای گوگل ننویسید! برای مخاطبان خود و نیازهای مخاطبان هدف خود بنویسید.

همچنین دقت کنید که محتوای شما دارای غلط املایی نباشد.

    7.بروزرسانی محتوا

پیشنهاد می شود که تاریح تولید و بروز رسانی محتوا را به صورت اسکیما مارک آپ در محتوا درج کرده تا در نتایج جستجو نمایش داده شوند. فراموش نکنید که درج تاریخ بروزرسانی در نتایج جستجوی گوگل از جمله فاکتورهای رتبه بندی سایت نمی باشد و در صورت بروز بودن مطلبتان، تنها موجب افزایش نرخ کلیک می گردد.

موضوع تازگی محتوا علاوه بر این، به انتشار منظم و مکرر مطالب نیز مرتبط است. انتشار منظم و مکرر مطالب به معنی انتشار هر روزه ی مقاله ۸۰۰ تا ۲۰۰۰ کلمه ای نیست! به این معنی ست که مقاله ای مفید و قابل اشتراک گذاری را برای کاربران خود بنویسید، ممکن است این مقاله روزی یکبار، هفته ای یکبار، یا حتی ماهی یکبار باشد.

افزایش سرعت سایت  (Increase site speed )

افزایش سرعت سایت

یکی از معیار های مهم در طراحی سایت، سرعت بارگذاری و لود بالای سایت می باشد.سرعت سایت به دو قسمت کلی سرعت بارگذاری صفحه یا سرعت پاسخگویی سرور می تواند تعریف شود. منظور از سرعت بارگذاری، میزان زمانیست که محتوای یک صفحه از سایت به صورت کامل بارگذاری می شود و منظور از سرعت پاسخگویی سرور، میزان زمانیست که از درخواست مرورگر تا شروع ارسال دیتا از سمت سرور به طول مینجامد، از این رو دارا بودن هاست یا سروری با کمترین تاخیر در دریافت اطلاعات حائزاهمیت می شود. این زمان ها هر چه کمتر باشند، سرعت سایت بیشتر است.

سرعت سایت یکی از معیارهای مهم در بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو است.  زیرا گوگل در سال ۲۰۱۰ مستقیما در این پست اعلام کرده است که از سرعت سایت در رتبه بندی و تعیین جایگاه یک سایت در نتایج جستجو استفاده می کند.

همچنین سرعت سایت در بخش تجربه کاربری نیز بسیار مهم است. زمانی که کاربران موضوعات مورد نظر خود را در موتورهای جستجو سرچ میکنند، بهترین سایت ها‏ در صفحه اول نتایج جستجو در مقابل آنها قرار میگیرد. حال کاربران با توجه به عناوین سایتها، آنها را باز میکنند. اگر سرعت بارگذاری سایت شما کم باشد ممکن است مخاطبان قبل از مشاهده کامل سایت، از آن خارج شده و برای پیدا کردن محتوای مورد نظرشان به سایت دیگری مراجعه کنند. از این رو سرعت سایت اهمیت زیادی در افزایش تعداد بازدیدکنندگان دارد که براساس بررسی ها‏یی که در این زمینه انجام شده است، حداکثر طول مدت لود شدن صفحات نباید بیشتر از 4 ثانیه باشد.

در مقاله راهکارهای افزایش سرعت سایت، فاکتورهایی را که برای بهینه سازی سرعت سایت در سئو نیاز دارید،  به طور کامل بیان شده است.

 

ابزارهای رایگان تست سرعت سایت

شما می توانید سرعت وب سایت فعلی خود را با ابزارهای رایگان  معرفی شده بررسی کنید.

  1. GTmetrix

به سایت GTmetrix.com بروید و آدرس یک صفحه را در آن وارد کنید. برای مثال در اینجا من آدرس صفحه اصلی سایت تریداتس یعنی https://www.3dots.ir/  را وارد می کنم.حال اجازه بدهید تا سایت شما آنالیز شود. در اینجا صفحه مورد نظر شما، توسط 2 موتور Google Pagespeed  و YSlow  مورد آنالیز قرار می گیرد و بر اساس فاکتور هایی که هر کدام از این دو سرویس برای رتبه دهی دارند، دو نمره به سایت شما داده می شود که بالاترین آن 100 می باشد. توسط این سایت می توانید از تمام ایراد هایی که باعث کندی در سایت شما شده اند اطلاع پیدا کنید و آن ها را رفع کنید.

احتمالا برای صفحه اصلی سایت تریداتس با این اعداد مواجه می شوید:

 

گزارش سرعت تریداتس از سایت GTmetrix

 

  1. Google PageSpeed Insights

این سایت سرعت وب سایت را برای کاربران دسکتاپ و موبایل مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد و به صورت اخطار مشکلات را نمایش می دهد.برای هر کدام از آنها راه کار پیشنهاد می کند ، توجه کنید که دسترسی به این سایت به دلیل تحریم برای اینترنت ایران امکان پذیر نمی باشد. پس باید از ابزار های تغییر آی پی استفاده کرد.

  1. Pingdom

pingdom  به شما زمان لود ، حجم سایت و زمان لود اجزا سایت را نمایش می دهد و راهنمایی می کند که چطور آنها را رفع نمایید.

  1. YSlow

YSlow  صفحات وب سایت شما را برای پیدا کردن عامل های کندی سرعت در قوانین یاهو تجزیه و تحلیل می کند. سپس برای رفع آنها به شما پیشنهاداتی می دهد.

 

 ♦ ایجاد نقشه سایت  (Sitemap) 

 

نقشه سایت

 

نقشه سایت در واقع یک فایل متنی حاوی تمام آدرس‌های موجود در سایت شماست که به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا ساختار و بخش‌های سایت‌ را در کمترین زمان ممکن شناسایی کنند. نقشه‌ی سایت علاوه بر اینکه شامل فهرست صفحات سایت است، داده‌های تکمیلی از این صفحات را نیز به موتور جستجو اعلام می‌کند. از اطلاعات جانبی که در این فایل قابل درج است آخرین بروزرسانی ، میزان اهمیت و نحوه ارتباط آن با صفحات دیگر و همچنین زمانی که موتور جستجو باید دوباره این صفحه را بررسی کند را می‌توان نام برد. با وجود این اطلاعات در نقشه سایت موتورهای جستجوگر از ایجاد صفحات جدید و تغییرات در صفحات قدیمی شما نیزمطلع می شوند.

هرچند سایت هایی که نقشه سایت ندارند نیز توسط موتورهای جستجو قابل دستیابی و بررسی هستند اما وجود یک نقشه سایت باعث می شود که موتورهای جستجو صفحات شما را راحت تر بیابند و ایندکس کنند.

نقشه سایت فایلی است که ساختار داخلی آن با فرمت XML ایجاد می‌شود و معمولا ایجاد آن با استفاده از ابزارهای آنلاین یا افزونه‌های موجود روی سیستم‌های مدیریت محتوا به انجام می‌رسد.

 

فایل  Robots.txt

فایل  Robots.txt

 

فایلrobots.txt   یک فایل متنی با فرمت txt است که وب‌مسترها بوسیله‌ی آن می‌توانند چگونگی خزیده شدن و ایندکس شدن وب‌سایت‌شان توسط ربات‌های موتور جستجوگر را تعیین کنند. نقش اصلی فایل Robots.txt در محدود کردن دسترسی ربات‌های موتور جستجوی گوگل به محتوای سایت شما است. تمامی این ربات‌ها به‌صورت خودکار عمل می‌کنند به‌طوری‌که قبل از ورود به هر سایت یا صفحه‌ای از وجود فایل Robots.txt بر روی آن و محدود نبودن دسترسی محتویات اطمینان حاصل می‌کنند. تمام ربات‌های استاندارد در وب به قوانین و محدودیت‌ها پایبند بوده و صفحات شمارا بازدید و ایندکس نخواهند کرد. با این حال، ناگفته نماند که همه‌ی ربات‌ها از این دستورات پیروی نمی‌کنند. برای مثال ربات‌های Email Harvesters و Spambots Malware یا بات‌هایی که امنیت سایت شمارا ارزیابی می‌کنند، امکان دارد هرگز این دستورات را دنبال نکنند و حتی کار خود را از بخش‌هایی از سایت آغاز کنند که اجازهٔ دسترسی به آن صفحات را ندارند.اگر تمایل به حفظ امنیت محتوایی خاص و پنهان کردن آن از دید روبات های اینترنتی دارید بهتر است از پسورد گذاری صفحات استفاده کنید.

 

به طور خلاصه، با استفاده از فایل robots.txt می‌توانید رفتار خزنده های موتور جستجو در قبال وب‌سایت خود را تعیین کنید و به آن‌ها بگویید کدام قسمت از صفحات وب‌سایت‌تان را نباید جستجو و ایندکس کنند. ولی اگر تمام صفحات سایت قابلیت ایندکس توسط گوگل را داشته باشند نیازی به این فایل نخواهید داشت.

به هر حال، روش‌هایی در بهینه‌سازی وب‌سایت وجود دارد که زمان‌بر یا دشوار نیستند و استفاده از فایل robots.txt یکی از آنهاست.برای آنکه از قدرت فایل robots.txt برای سئوی وب‌سایت خود استفاده کنید، احتیاجی به تخصص در کدنویسی ندارید. اگر می‌توانید منبع کدهای وب‌سایت خود را پیدا کنید، مطمئن باشید می‌توانید از این فایل استفاده کنید.

این فایل در ریشه  سایت قرار می گیرد.یعنی به طور مستقیم در فولدر public_html و در بالاترین سطح، به طوری که اگر بعد از آدرس سایت، عبارت robots.txt را تایپ کنیم، این فایل در دسترس باشد.

 

 

 جمع بندی

راهکارها و فاکتورهای زیادی برای سئو وجود دارد هم سئو داخلی سایت و هم سئو خارجی. ما در این مقاله سعی کردیم بهترین راهکارهای سئوی داخلی را برایتان بیان کنیم. این بهینه سازی ها عمدتاً تکنیکال بوده و بر روی محتوای سایت اعمال می شود. علم سئو همیشه در حال تغییر است چون که گوگل الگوریتم های خود را هر چند وقت یک بار تغییر می دهد اصلا نگران نباشید ما همواره مطالب مفیدی را در زمینه سئو ارایه می دهیم.

با رعایت نکاتی که در مورد سئو  داخلی سایت بیان شد می‌توانید بخشی مهمی از پروسه بهینه سازی وب سایت خود را انجام دهید. امیدواریم که بتوانیم در زمینه سئو و بهینه سازی  کمک خوبی کرده باشیم، تا در کسب و کار هایتان پیشرفت چشمگیری داشته باشید و از رقبایتان جلو بزنید. همچنین می توانید با استفاده از ابزار SeoProfiler وضعیت سئوی سایت خود را بررسی نمایید.

ولی اگر هر کدام از این بخش ها برای شما مبهم بوده و یا اطلاعی از آن ندارید بهتر است که سئو سایت خود را به یک متخصص بسپارید، زیرا آنچه که در مقالات و آموزش‌های سئو می‌خوانید با آنچه که در عمل اجرا می‌شود تفاوت‌های تکنیکی زیادی دارد. تیم حرفه ای ما با سال ها تجربه و تخصص به عنوان دوست و مشاور در کنار شما تلاش می کند تا سریع ترین مسیر را برای رسیدن به رتبه اول گوگل تجربه کنید.

طراحی سایت با اصول سئو و استانداردهای گوگل را از ما بخواهید.

 

 

مقالات مرتبط

سئو چیست؟ آشنایی کامل با تکنیک های سئوی داخلی

استاندارهای بهینه سازی تصاویر

۱۴ نکته کلیدی بهینه‌سازی لینک‌های داخلی

آشنایی کامل با سئوی خارجی 

راهکارهای افزایش سرعت سایت

 

ثبت نظر برای این مقاله
امتیاز دهید :
سوال امنیتی : مجموع عدد به علاوه عدد برابر است با : (به عدد وارد نمایید .)